از صفر تا بینهایت فاصله ...

از صفر تا بینهایت فاصله ...

«کسیکه از خدا شرم ندارد، ممکن-ست مرتکب هر جُرمی بشود» (امام حسن مجتبی"ع"). هر چه فاصله-ی «شَرم آدما از خدا» کمتر ، آدمیت او بیشتر ...
از صفر تا بینهایت فاصله ...

از صفر تا بینهایت فاصله ...

«کسیکه از خدا شرم ندارد، ممکن-ست مرتکب هر جُرمی بشود» (امام حسن مجتبی"ع"). هر چه فاصله-ی «شَرم آدما از خدا» کمتر ، آدمیت او بیشتر ...

«انقلابی برای توالت‌ها» ...

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  


 

 «انقلابی برای توالت‌ها» ... 

 

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید 
 

 

فرمان دوم رئیس جمهوری چین برای نوسازی انقلابی توالت‌‌ها

 

وَ این هم توالتهای عمومی در ایران

تصویر مرتبط

نتیجه تصویری برای مشکلات توالتهای عمومی

 

تصویر مرتبط

 

  ((( حتماٌ برای شما هم پیش آمده که بعلت نبود سرویس بهداشتی در خیابان، بیابان، وَ یا در راه سفر بجایی دچار معضل وُ مشکل شده باشید. معضلی که به ندرت در کشورهای در حال توسعه یا پیشرفته، کسی با آن روبرو میشود؛ تمام جایگاههای سوختگیری وَ رستورانهای داخل وَ خارج از شهر آنها موظفند در طی ساعات فعالیتشان، سرویس بهداشتی مقبول وَ رایگانی را در اختیار مراجعه کنندگان بگذارند، برخلاف اکثر پمپ بنزینهای شهری ما که این سرویس را با قفلی بزرگ از مردم دریغ میکنند! بسیاری از رستورانها هم تا متوجه قصد مراجعه کننده میشوند، با بهانه-هایی مسخره مانع آنها میشوند؛ خصوصا رستورانهای جاده-ای که سرویس بهداشتی-شان داخل ساختمان است! مساجد درون-شهری هم متأسفانه در ساعات اقامه-ی نماز جماعت، این سرویس-شان قابل دسترس است!؟ یعنی مسئولین صنعت گردشگری ما غالباٌ شعار دادن را خوب ادا میکنند وَ بیخیال مدیریت گردشگری وَ رضایت مردمند ... بقول مبارز نستوه «سید جمال الدین اسدآبادی»، "به اروپارفتم اسلام بودمسلمان نبود، به ایران آمدم همه مسلمان بودند ولی اسلام نبود!!!" _ عـبـــد عـا صـی ))).

 به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز؛ آقای شی جین پینگ در مطلبی که صفحه نخست روزنامه خلق، ارگان حزب کمونیست چین منتشر شد، با تکیه بر لزوم نوسازی توالت‌های چین به منظور بازسازی «جامعه‌ای متمدن» و بهبود بهداشت همگانی تأکید کرده است. او پیش از این در سال ۲۰۱۵ طرح «انقلاب توالت‌‌ها» را پیشنهاد و دستور داده بود تا بهترین دستشویی‌ها در اماکن گردشگری این کشور ساخته شود. تا پیش از این گردشگران از کثیفی توالت‌های همگانی در اماکن باستانی و دیدنی چین شکایت داشتند. فرمان دوم رئیس جمهوری چین برای نوسازی انقلابی توالت‌‌ها
 در فرمان دوم رئیس جمهوری چین به جز گردشگران، مسئله تمیزی توالت‌ها به عنوان یک مسئله دائمی و انقلابی برای خود مردم چین نیز مطرح شده است. بسیاری از توالت‌ها به ویژه در روستاهای چین فاقد لوله‌کشی مناسب هستند. آقای شی که تاکنون چندین بار در زمان بازدید از روستاها شخصا به وضعیت توالت‌ها نیز رسیدگی کرده است، می‌نویسد: «مسئله توالت‌ها، مسئله کمی نیست زیرا بعد مهمی از شهرسازی را تشکیل می‌دهد و برای داشتن روستاهایی متمدن اهمیت دارد.»
 شی جین پینگ در ماه جاری در جریان یک نشست مهم حزب کمونیست گفته بود که چالش اصلی این حزب پاسخ دادن به انتظارات عمومی برای بهبود شرایط زیست است.
 بای لین، مدیر پروژه چین در
«سازمان جهانی توالت‌ها» می‌گوید: «میان سطح اقتصاد پیشرفته و شرایط کلی زندگی مردم در چین هنوز اختلاف فاحشی دیده می‌شود. برای رسیدن به سطح مطلوب به یک محیط زیست سالم و توالت‌های بهداشتی نیاز هست.»
 سازمان دولتی گردشگری چین هفته گذشته اعلام کرد در چهارچوب طرح «پیشبرد دائمی انقلاب توالت‌ها» طرح بهسازی ۶۴ هزار توالت این کشور را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی در دست اجرا دارد.
به گزارش خیرگزاری شین هوا، در سه سال گذشته ۶۸ هزار توالت همگانی در اماکن گردشگری چین استاندارد سازی شده است.

  تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی 

از طلا گشتن پشیمانمان کرده-اید، لطفاٌ ما را مـِس کنید!؟ ...


 

  بسم الله الرحمن الرحیم  


 

   از طلا گشتن پشیمانمان کرده-اید، لطفاٌ ما را مـِس کنید!؟ ... 

 

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید 
 

 افزایش قیمت بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان که استارت آن از زمان ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس زده شد، طی چند روز اخیر با گمانه‌زنی ها و تایید و تکذیب هایی همراه بود تا بالاخره امروز دولت در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، دلایل تصمیم دولت در بودجه ۹۷ برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را بررسی و تصریح کرد که بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می‌شود.
 البته در خصوص نگرانی‌هایی که بابت اثرت روانی گرانی بنزین به وجود آمده، اینگونه اعلام شده که میزان تورم ناشی از این گرانی حدود یک درصد است و اگر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل صرف اشتغالزایی شود، اثرات مثبتی در اقتصاد کشور دارد. ((( مسئولین محترم، وکلای مردم در مجلس، در این مملکت ما حتی اگر قیمت «ارزن» که مصرف کمی هم دارد سی در صد گران شود، حتماٌ روی قیمت غلات، گندم، برنج، وَ مصالح ساختمانی هم تأثیر منفی میگذارد، چه رسد به افزایش قیمت انواع سوخت وَ گران-تر شدن خودروهای داخلی وُ خارجی!!! ... علت آن هم ضعف بسیار شدید سازمانهای مربوطه از جمله «سازمان حمایت از مصرف کننده»! ... تو گویی که هیچ اتفاقی روی نداده وَ همه چیز «در امن وُ امان است»!؟ شما چطور اعلام میکنید که پنجاه درصد افزایش سوخت، فقط حدود یک درصد اثرات تورمی دارد؟! ... چه قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب اسلامی ایران، افزایش قیمت سوخت، خصوصا بنزین وَ گازوئیل، حداقل سی درصد تأثیر تورمی در بسیاری از کالاهای اساسی داشته وَ دارد. چه اصراری دارید که قیمت سوخت را هر چه بیشتر به بهای «فوب خلیج فارس» وَ کشورهایی برسانید که حداقل دستمزد ِ کارکنانشان چندین برابر ماست؟! در همین نظام استثماری آمریکا ، حداقل دستمزد «ساعتی 12 دلار» است وَ بهای سوخت خودروهایشان در ایالات مختلف، حدود یک دلار است! ... بقول دکتر سبحانی نماینده-ی سابق وَ مخالف «افزایش قیمت سوخت»، "مـگـــر دستمزد کارکنانمان ما در حد ِ کشورهای دیگرست"؟! اگر هنوز هم بهانه-ی قاچاق سوخت را برای افزایش قیمت داخلی دارید، این مشکل مردم نیست، مشکل متولیان مبارزه با مافیای قاچاقچی-ست ؛ مشکلی که متأسفانه هنوز هم «کژدار وُ مریض» با آن برخورد میشود وَ هیچ قاطعیت بازدارنده-ای دیده نمیشود!؟ ... جناب آقای روحانی، رئیس جمهور محترم، با چنین تدابیری میخواهید در دولت دوازدهم فقر وُ بیکاری را برای این مردم شریف ریشه-کن کنید!!!؟؟؟ ... اصلا اخذ چنین تدابیری را از شما نداشتیم. بجای توجیه کردن نمایندگان مجلس در هر چه بیشتر کاستن از شیب افزایش قیمتها، در طرح بودجه-ی 1397 ، وَ افزایش درآمدهای آن، چنین تدابیر تورم-زای تخریبی را مطرح میکنید؟! هزاران میلیارد تسهیلات بانکی-ای را که به آقازاده-ها داده-اند، با توسل به اقتدار وَ قانون، وَ کمک از مجلس، از حلقومشان بیرون بکشید تا هم عبرتی شود برای آیندگان وَ هم اینکه بار سنگین بودجه، سبک شود. اگر قدرت خرید مردمی که بضاعت مالی ضعیفی دارند معقول وُ مقبول شود، اگر هر ساله وَ مکرراٌ هزینه-ی تسهیلاتی همچون سوخت، آب، برق، تلفن، وَ کالاهای اساسی دچار تورمی «کمرشکن» نباشد، بسیاری از آنها حاضرند که عطای این یارانه را به لقایش ببخشند وَ در ازای آن از امنیت اقتصادی ِ معقولی برخوردار شوند. این یارانه باید صرف کشاورزی، تولید، بهداشت وُ درمان، وَ کمک هزینه به کسانی شود که «به نان شب-شان هم محتاجند» ... _ عـبـــد عـا صـی ))) .
 آب پاکی روی دست یارانه‌بگیران
 همچنین امروز اعلام شد که حدود ۳۴ میلیون نفر از جمع یارانه‌بگیران حذف می شوند و مابقی حدود ۴۲ میلیون نفر یارانه خواهند گرفت. این در حالی است که پیش از این برخی مدیران ارشد دولت احتمال حذف ۳۰ میلیونی یارانه‌بگیران را با توجه به منابعی که در لایحه بودجه سال آینده تعیین شده بود، تایید نکردند اما امروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت این موضوع را اعلام کرد و آب پاکی را روی دست یارانه‌بگیران ریخت.
 تاخت‌وتاز دوباره ایران‌خودرو
 و اما ایران خودرو دوباره مشتریانش را غافلگیر کرد و در صورت گذشت یک ماه از افزایش قیمت قبلی، دوباره برخی خودروهای تولید این شرکت را گران کرد و قیمت برخی محصولات را تا حدود دو میلیون تومان افزایش داد. بر این اساس پژو ۴۰۵ GLX معادل ۳۰ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان، پژو پارس ۳۷ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۳۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار V۸ معادل ۳۹ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان، سمند LX معادل ۳۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷i اتومات جدید معادل ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و رانا LX معادل ۳۶ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
 گوساله لاکچری هم آمد
 موضوع دیگری که در سایت های خبری مورد توجه قرار گرفته، فروش گوشت لاکچری به قیمت کیلویی ۹۰۰ هزار تومانی است که ایسنا در گزارشی شرایط تولید این نوع گوشت را که گوشت گوساله ویل (گوشتی که گوساله آن تنها منبع تغذیه‌اش شیر باشد) است، از سوی تولیدکننده و وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار داد. طبق این گزارش اعلام شده که تولیدکننده برای تولید هر کیلوگرم گوشت گوساله ۸۰۹ هزار تومان هزینه و ۱۰ درصد سود اعمال می‌کند، چراکه در این نوع تولید دام فقط از شیر تغذیه می‌کند و شرایط دیگری همچون موسیقی و ماساژ برای دام استفاده می‌شود که باعث نرمی و لطافت گوشت آن می‌شود. البته این محصول فعلا مشتری داخلی ندارد و برای واردات آن مذاکره می‌شود.
 اقلام یلدایی از غافله عقب نماندند
 گزارش‌های یلدایی هم در کنار اخبار اقتصادی روز، مورد توجه ایسنا قرار گرفته است. چراکه در شرایط دو روز مانده به شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید محصولات خاصی برای این شب، افزایش محسوسی در قیمت‌ها دیده می شود؛ به گونه‌ای که هندوانه که تا همین دو روز پیش کمتر از هزار تومان در میوه‌فروشی‌ها فروخته می شد و فراوانی تولید آن تاکید شده، یکباره قیمتش به طور متوسط در مغازه‌ها به دو برابر رسیده و کیلویی ۲۰۰۰ تومان فروخته می شود.
 همچنین آجیل نیز با افزایش قیمت همراه شده که فروشندگانش می گویند به دلیل نوسانات نرخ ارز است و ربطی به شب یلدا و افزایش تقاضا ندارد بلکه وقتی قیمت پسته به کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان رسیده تخمه ژاپنی هم ۱۵ هزار تومان باقی نمی‌ماند و قیمت آن هم حداقل ۲۵ هزار تومان می‌شود.
 هویج‌های ۹۰ هزار تومانی اهل آمریکا یا ساوه؟!
 داستان هویج آمریکایی با قیمت کیلویی ۹۰ هزار تومان که چند روز پس از انتشار خبرش، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای جمع‌آوری شد، همچنان ادامه دارد. چراکه فروشگاه عرضه کننده مدعی تولید هویج‌های آمریکایی در روستایی در ساوه است ولی مدارک موجود نشان می‌دهد هویج‌ها در کالیفرنیا آمریکا تولید شده است که در این باره سازمان حفظ نباتات واکنش نشان داد و به ایسنا اعلام کرد که ایران خود صادرکننده هویج است و هیچ نیازی به این محصول نداریم که بخواهیم آن را وارد کنیم. همچنین طی ماه‌های گذشته این سازمان هیچ مجوزی برای واردات هویج آمریکایی صادر نکرده است. ضمن اینکه این محصول اگر آمریکایی باشد، قاچاق و اگر تولید داخل باشد، تقلب محسوب می‌شود که باید با آن برخورد کرد.
 بازهم دلالی سپرده‌ها
 در گزارش دیگری ایسنا سپرده‌های موسسات غیرمجاز را بررسی کرده که طبق آن این سپردها همچنان در چرخه دلالی قرار دارد و وجوه چند میلیاردی تا چند میلیونی سپرده‌گذاران به محلی برای سودآوری افرادی با هویت مشکوک و البته آگاه از جریان موسسات تبدیل شده است که باید گفت در این بین کسی نه نظارتی کرده و نه پیشگیری.
 سکه و دلار دوباره راه صعود را پیش گرفتند
 و اما بازار سکه و دلار که دیروز آرام گرفته بودند، امروز دوباره راه صعود را در پیش گرفتند و دلار آمریکا ۴۱۹۵ تومان و سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته شد. در بازار ارز هم یورو بیشتر از سایر ارزها گران شد و ۵۰۲۳ تومان فروخته می‌شود.
 صنعت و معدن ۶۴ درصد سرمایه‌گذاری‌ خارجی را بلعید
همچنین ایسنا در گفت‌وگویی با وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن در دولت دوازدهم را اعلام کرده است.
حدود ۲.۷ میلیارد دلار پروانه سرمایه‌گذاری خارجی تصویب و به سرمایه‌گذاران خارجی در بخش صنعت و معدن ابلاغ شده است که ۶۴ درصد کل سرمایه گذاری خارجی در این مدت را به خود اختصاص داده است که ایسنا در گزارشی بیشترین میزان جذب این سرمایه ها را بررسی کرده که نشان می‌دهد به ترتیب احداث چرخه کامل پنل فتوو لتاییک با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیون و ۸۶۵ هزار دلار، استخراج و بهره‌برداری از معدن با ۴۶۶ میلیون و ۱۵۵ هزار دلار و تولید خودرو سواری با ۲۳۲ میلیون و ۵۵۱ هزار دلار بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص دادند.
 

  تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی    


برچسب ها: طرح بودجه 97، افزایش قیمت سوخت، یارانه، ریشه کنی فقر، ریشه کنی بیکاری، تورم افزایش قیمت سوخت،

عوامل اصلی بُروز سَرطان ... ‌

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  


 
 

   عوامل اصلی بُروز سَرطان ...  ‌

 

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید 
 


 میگنا: مهدی عقیلی‌ عضو انجمن‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌ و متخصص سرطان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی و دور شدن افراد از مصرف غذای سالم متأسفانه‌ شیوع انواع سرطان‌ در بین‌ مردم دنیا و ایران از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
 وی بیان کرد:
کم تحرکی‌، چاقی، اضافه وزن و نداشتن برنامه غذایی سالم، تأثیر زیادی در بروز سرطان در میان مردم ایران داشته است به طوری که سالیانه در حدود 100 هزار بیماری سرطان در کشور ظهور پیدا می‌کند.
 عقیلی بیان کرد:
استرس باعث اسیدیته‌ شدن محیط خون می‌شود و همین مسئله باعث‌ ایجاد عارضه‌ سرطان‌ در میان افراد مضطرب‌ می‌شود.
 وی با بیان اینکه برای دوری از سرطان باید محیط خون قلیایی‌ باشد، افزود: محیط اسیدیته‌ خون سبب بروز سلول‌های سرطانی‌ می‌شود که بنابر‌ گفته متخصصان این حوزه وقوع این عارضه‌ هنگامی اتفاق می‌افتد که سلول‌های خونی در محیطی غیر قلیایی‌ قرار بگیرند.
 عضو انجمن‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌ و متخصص سرطان تأکید کرد:
ذرات معلق‌ ناشی از آلودگی هوا در محیط‌ خونی‌ به صورت دانه‌های فسفر‌ در سلول‌های خونی منتشر می‌شوند باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد شده است و همین امر باعث شیوع‌ بیماری سرطان‌ در میان افراد می‌شود.
 

  ۱۱ غذای سرطان‌زایی که مصرف می‌کنید 

 

 میگنا: در دنیای امروز سرطان و بیماریهایی نظیر آن گریبان میلیونها نفر در سراسر جهان را گرفته است و متاسفانه تعداد زیادی از مردم وقتی به فکر تشخیص و درمان بیماری خود می‌افتند که گاهی دیگر خیلی دیر شده است. به گفته کارشناسان، سبک زندگی و بویژه رژیم غذایی در ابتلا به این بیماریها نقش بسیار دارد و بسیاری از مردم غذاهایی می‌خورند که عامل ایجاد سرطان در آنهاست.
 خوشبختانه با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی می‌توان، سلامت خود را در آینده تضمین کرد. ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد که از برخی غذاهای محبوبتان دست بکشید اما وقتی فکر کنید که با این کار از خطر ابتلا به سرطان و بیماریهای سخت در امان مانده‌اید، تداوم تغییر رژیم غذایی به سمت سالم بودن، امیدوارکننده خواهد بود.
 رژیم غذایی سالم به معنی آن است که غذاهای مناسب و مغذی به میزان کافی مصرف کنید و از خوردن غذاهای مضر بپرهیزید.
 فهرست غذایی ذکرشده در ادامه، شامل گروهی از خوراکهاست که از لحاظ مواد مغذی فقیرند و یا به مقدار زیادی فرآوری شده‌اند؛ به همین سبب می توانند باعث ایجاد امراضی چون بیماریهای قلبی، دیابت، چاقی و نیز سرطان شوند. پرهیز از این غذاها کوچکترین کاری است که برای حفظ سلامت خود می توانید انجام دهید:
 ۱-کره و روغن نباتی:
مدت زیادی تصور می شد که مارگارین یا همان کره نباتی جایگزین خوبی برای کره های حیوانی است اما باید بدانید که کره ارگانیک گیاهی خواص مغذی و مفید بیشتری برای بدنتان دارد. علاوه بر آن، مارگارین به میزان بالایی فرآوری می شود و دارای روغن سویا و ذرت است و به دلیل اینکه این
روغنها وقتی در معرض درجه حرارتهای بالا قرار گیرند، رادیکالهای آزاد بیشتری تولید می کنند، منجر به ایجاد واکنشهای شیمیایی مضری در بدن خواهند شد که نتیجه‌اش بروز سرطان خواهد بود.
 ۲-گوشتهای فرآوری‌شده:
 گوشتهای فرآوری شده و آمادهٔ مصرف مانند انواع سوسیس، هات داگ و کالباس، با افزایش خطر ابتلا به سرطان رابطه مستقیم دارند. این محصولات حاوی مقدار زیادی سدیم (نمک)، نیتراتها و سایر عناصر شیمیایی‌اند که به سلامت شما آسیب می رسانند. مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده که نشان داده است این نوع گوشتها مواد سرطانزایی دارند که خطر ابتلا به سرطان، بویژه سرطان معده را افزایش می‌دهند.
 ۳-پاپ کورن یا ذرت بوداده در ماکروویو:
 ذرت بوداده، خوراکی سبک و آسانپخت است که بیشتر برای فرونشاندن اشتهای نیمروزی و رفع گرسنگی عصرانه مصرف می‌شود. 
قسمت داخلی کیسه نگهدارنده حاوی آن اغلب یک روکش نچسب است که وقتی در ماکروویو تهیه شده باشد به اسید پرفلوروکتانوییک تجزیه می شود. این ماده یک عنصر شیمیایی سرطانزاست و باعث ایجاد سرطان کبد و پروستات می شود.
 ۴-نوشابه های گازدار و رژیمی:
 قندهای مصنوعی منبع خوبی برای تغذیه سلولهای سرطانی به شمار می‌روند و اگر چیزی وجود داشته باشد که در افزایش میزان قند دریافتی، سهم زیادی داشته باشد، همین نوشابه های گازدارند.
 به رغم نظر عموم، نوشابه های رژیمی می توانند حتی بدتر از نوشابه های عادی باشند. کسانی که از میان شیرین کننده های مصنوعی، نوشابه های رژیمی را برای مصرف انتخاب می کنند، خطر ابتلا به امراض مرتبط با چاقی را در خود افزایش می دهند و امراض مرتبط با چاقی نیز خطر بروز سرطانهای پستان، روده بزرگ، کلیه، رحم و لوزالمعده را افزایش می دهند.
 ۵-گوجه فرنگی کنسروی (رب گوجه فرنگی):
 گوجه فرنگی های خام حاوی میزان زیادی مواد مغذی از جمله لیکوپین هستند که با سرطان مبارزه می کنند. بنابراین، مصرف گوجه فرنگی خام برای حفظ سلامت بدن مفید است؛ اما این گفته فقط درباره خود گوجه فرنگی صدق می کند، قبل از اینکه به صورت رب تبدیل به کنسرو شود.
 در طول روند کنسروسازی، گوجه ها در معرض ماده ای به نام «بی.پی.آ» قرار می گیرند. این ماده به دلیل خاصیت اسیدی زیادش بیشتر مواد مغذی خود را از دست می دهد.
علاوه بر این، بی.پی.آ در کنار بیماریهای قلبی و مشکلاتی که برای دستگاه تناسلی ایجاد می کند، درصد ابتلا به سرطان را نیز بالا می برد.
 ۶-ماهی سالمون پرورشی:
 مصرف ماهی سالمون نیز مانند گوجه فرنگی واقعا برای سلامت بدن مفید است اما به شرطی که پرورشی نباشد و به دور از آلاینده ها صید شده باشد.
بیش از ۶۰ درصد از ماهیهای سالمون مصرفی در امریکا پرورشی‌اند؛ معنای این جمله آن است که این ماهیها مملو از آنتی بیوتیکها، هورمونها و سموم دفع آفاتند. این عناصر شیمیایی، با کاهش امکان جذب اسیدهای چرب امگا سه، به رادیکالهای آزاد در ایجاد خسارت و آسیبرسانی به ارگانهای بدن کمک می کنند.
 ۷-غذاهای سرخ شده:
 غذاهای سرخ شده، به دلیل وجود روغنهای هیدروژنه در آنها و ارزش تغذیه ای ناچیزشان، خطر ابتلا به سرطان و سایر مشکلات مربوط به سلامت بدن را افزایش می دهند. خوردن میزان زیادی اسیدهای چرب ترانس بالا می تواند منجر به ایجد التهاب و بروز سرطان شود.
 ۸-چیپس سیب زمینی:
 بیشتر افراد چیپس سیب زمینی را بدون اینکه حتی اندکی به مزایا یا مضرات آن فکر کنند، به هر میزان که بخواهند مصرف می کنند اما خوردن دائم این خوراکی شور، بسیار خطرناک است.
آنها اشباع از روغنهای هیدروژنه، رنگهای مصنوعی، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده هستند و اغلب حاوی عنصر شیمیایی سرطانزایی به نام آکریمالیدند. به جای چیپس می توانید به نوبت، مقداری سبزیجات خام و یا ذرت بوداده مصرف کنید (البته نه ذرتی که در مایکروویو تهیه شده باشد).
 ۹-غذاهای رژیمی آماده:
متاسفانه تعداد زیادی از غذاهای رژیمی و کم چرب آماده، در عین حال که چربی کمی دارند، اما به جای چربی دارای مقدار زیادی شکرند.
در اکثر مواقع، تولید کنندگان به منظور کم کالری کردن این مواد، از شکر مصنوعی استفاده می کنند و همان طور که می دانید، شیرین کننده های مصنوعی به علت غیرطبیعی بودن موادی که دارند، ریسک ابتلا به سرطان را بالا خواهند برد.
 ۱۰-گوشت قرمز:
 امروزه اکثر افراد در رژیم غذایی خود گوشت قرمز را به میزان زیاد مصرف کرده، سبزیجات کافی نمی خورند. محققان طی مطالعات خود، ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و سرطان روده بزرگ یافته اند. آنها گفته‌اند که می توان خطر ابتلا به سرطان را با خوردن فقط نیم کیلوگرم گوشت کمتر کاهش داد.
 ۱۱-آرد سفید:
 نان سفید (نانی که سبوس گندم آن به طور کامل گرفته شده باشد) آسیب زیادی به سلامت انسان می زند
زیرا پوست گندم که حاوی مواد مغذی بسیاری است از آن جدا می شود. به بیان دیگر، آرد سفید تقریبا نشاسته خالص است و سایر مواد معدنی لازم برای بدن مانند فسفر و منیزیم که در دانه های گندم و سایر غلات فرآوری نشده وجود دارد، در آرد سفید وجود ندارد.
 غلات تصفیه و فرآوری شده‌ای مانند آرد سفید، مقدار نشاسته را در رژیم غذایی افزایش می دهند و اگر می خواهید با سرطان مبارزه کنید، باید غذاهایی مصرف کنید که نشاسته کمتری داشته باشند تا سلولهای سرطانی و تومورها را دفع کنند. نخوردن آرد سفید ممکن است کاری سخت باشد زیرا آرد سفید در بیشتر نانها و بیسکوییتها وجود دارد. بنابراین باید غذاهایی را انتخاب کنید که به میزان زیاد فرآوری نشده باشند. در این صورت می توانید خطر ابتلا به سرطان را در خود کاهش داده، کیفیت زندگیتان را زیاد کنید.
پیروی از رژیم غذایی سالم می تواند طول عمرتان را بیشتر کرده، به شما احساس بهتر و انرژی بیشتری بدهد. عادات غذایی خود را تغییر دهید تا زندگی بهتر و طول عمر بیشتری داشته باشید.  

 تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی    

افزایش عصبانیت بین مردم نتیجه نارضایتی از شرایطِ زندگی‌


 

  بسم الله الرحمن الرحیم  


 
 

افزایش عصبانیت بین مردم نتیجه نارضایتی از شرایطِ زندگی‌

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید 
 

 

تصویر مرتبط

 

نتیجه تصویری برای کارتون نارضایتی از زندگی

انتخاب کاملا نامناسب

تصویر مرتبط

 

 

http://farspage.com/web/imgs/5/56/1e7ep3.jpeg

تصویر مرتبط

نتیجه تصویری برای کارتون نارضایتی از زندگی

تصویر مرتبط

 

  میگنا: دکتر شیوا دولت‌آبادی درباره چرایی بروز عصبانیت بین مردم و معرفی ایرانیان به عنوان عصبانی‌ترین مردم جهان گفت: در یک جامعه آماری معیارهای تشخیص عصبانیت باید برای ما کاملا روشن باشد. در کلانشهری مانند تهران که زندگی سخت و پرشتاب می‌گذرد، انسان‌ها شاید خیلی عصبی‌تر باشند تا جایی در یک شهرستان کوچک با آب و هوای بهتر و روابط سنتی بنابراین باید تعریفی از جمعیتی که مورد مطالعه قرار گرفته است داشته باشیم.
 او با بیان اینکه با توجه به شرایط گوناگون آب و هوایی و نوع مختلف زندگی در کشور، شاهد خلق و خوی‌های متفاوتی هستیم و نمی‌توانیم با یک نگاه همه مردم را افرادی عصبانی بسنجیم، تصریح کرد: اما
وقتی مردم کشورمان را با مردم ژاپن مقایسه می‌کنیم در می‌یابیم که ژاپنی‌ها معروفند به ملتی که همیشه لبخند بر لب دارند، درحالی که ما در چهره‌هایمان و منش‌مان با یکدیگر تظاهری از خشونت وجود دارد که در بسیاری از نقاط مختلف دنیا دیده نمی‌شود و متاسفانه این امر نشان می‌دهد، میزان عصبانیت در مردم ما بالاتر از میانگین جهانی است.
 رییس هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه در مقایسه با بسیاری از نقاط مختلف دنیا ما مردمانی خوش‌رو و خوش‌خلق با یکدیگر نیستیم و این نوع رفتار را می‌توان در ترافیک و در کم‌حوصلگی‌هایمان در ادارات بینیم. این رفتارها در حقیقت‌ منش‌های شهروندی است و متاسفانه در این زمینه آموزش هم داده نمی‌شود، بنابراین وقتی آن رفتار را یاد نمی‌گیریم در فشار زندگی خود را نشان می‌دهد.
دولت‌آبادی با بیان اینکه
عصبانیت نمادی از خشونت است و خشونت نمادی از ناکامی است، گفت: این نوع رفتارها نشان دهنده این است که در مجموع از شرایط زندگی‌مان خوشحال نیستیم که آن را با یک لبخند رضایت در جهان هستی نشان دهیم. همچنین از نظر سنتی و فرهنگی توصیه نمی‌شود که از نظر عام آدم‌های خوش‌خلق و خندان لبی باشیم، معمولا در عرف ما به خانم‌ها توصیه می‌شود رفتار سنگینی داشته باشند که این می‌تواند شکلی از غصه‌دار بودن یا عصبانیت را نشان دهد.
 از سوی دیگر آقایان هم برای خوش‌برخوردی تربیت نمی‌شوند، بنابراین با وجود اینکه همیشه نمونه‌های خوش‌خلقی را ستایش کردیم و از خلق محمدی صحبت می‌کنیم، اما در تربیت‌مان خیلی آن را نشان نمی‌دهیم و غیر از اینکه خوش‌اخلاق و خوش‌برخورد با هم نیستیم و رفتار شهروندی خوبی با غریبه‌ها در فضای عمومی و مشترکمان نداریم به بروز رفتارهای خوب تشویق نمی‌شویم و آن را یاد هم نمی‌گیریم.
 او با اشاره به اینکه حدفاصل نوع برخورد ما با غریبه و آشنا بسیار زیاد است، تصریح کرد:
ما یک لبخند را از یک کودک کار یا یک عابر در پیاده‌رو دریغ می‌کنیم، اما وقتی آشنایی را می‌بینیم حتی تملق و چاپلوسی و مهربانی زیاد از حد داریم بنابراین عدم آشنایی با روابط شهروندی عمومی تصویری از عصبانیت را از ما نشان می‌دهد.
 رییس هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن نفع خود در نفع عمومی قدم بسیار بزرگ است که باید در اخلاق شهروندی در نظر گرفته شود و این فقط در رفتار ظاهری و لبخند زدن نیست بلکه ما اگر فکر کنیم که زباله مشترکی که تولید می‌کنیم باید به درستی اداره شود چون برای سلامت همه ما مفید است و اگر تفکیک زباله یک امر درونی برای همه شود دیگر حتی زباله‌هایمان را از شیشه ماشین به بیرون پرتاب نمی‌کنیم. این‌ رفتارها در حقیقت تعلق خاطری است که یک فرد به همگان دارد، اما
متاسفانه ما در جامعه بیشتر به نفع خودمان توجه داریم و این موضوع به شدت در رفتارهای ما نمایان است.
 دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات علت این نوع رفتارها که در جامعه ما وجود دارد به دلیل این است که ما احساس ناامنی می‌کنیم و فکر می‌کنیم بهتر است، عجالتا شرایط خودمان را خوب کنیم. البته این نوع رفتار ما نیز ریشه تاریخی دارد، چراکه ما در تاریخ همیشه مورد حمایت نبودیم و در هیچ زمانی شرایط برای ما فراهم نشده که احساس کنیم سیستم‌های حمایت کننده جدی در ساختارهای جامعه‌مان وجود دارد. عدم رفاه و عدم اشتغال به طور کلی با توجه به تاریخی که پشت‌سر گذاشته‌ایم باعث می‌شود تا احساس ناامنی کنیم.
 او با بیان اینکه کنترل خشم یکی از راهکارهای جلوگیری از عصبانیت است که باید آموزش داده شود، گفت: در همه نقاط دنیا ضرورت تامین امنیت و رفاه فردی و اجتماعی به کودکان آموزش داده می‌شود و از همین‌رو تکنیک‌های مدیریت خشم را به کودکان می‌آموزند و به آنها یاد می‌دهند که شرایط سخت برای همه است و همدلی و نوع‌دوستی هم در خانواده و هم در مدرسه آموزش داده می‌شود.
 این روانشناس گفت: باید به کودکان‌مان بیاموزیم که نگاه‌شان به یکدیگر باید نگاه حمایتی باشد به جای اینکه نگاه تدافعی و مرزبندی منافع باشد و همچنین آموزش منش شهروندی را به آن‌ها آموزش دهیم.
اگر ما در شرایط منطقه‌ای و جهانی خاصی هستیم باید بدانیم که در همه دنیا شرایط تغییر کرده است و فقط ما نیستیم که این تغییرات را شاهد هستیم و در حال حاضر فشار بسیار زیادی در همه دنیا بر بشریت است.
 دولت‌آبادی تاکید کرد:
در مجموع برای اینکه افراد بتوانند روابط‌شان را تصحیح و تعدیل کنند، باید نگاه‌شان را تغییر دهند و این تغییر نگاه می‌تواند از درون خانواده آغاز شود، البته خانواده باید در ابتدا آرامش داشته باشد تا بتواند آن را به نسل بعدی منتقل کند، اما اگر نمی‌توانیم از درون خیلی مهربان باشیم و آن را در خانواده بیاموزیم می‌توانیم رفتارهای مهرآمیز را در مدرسه آموزش دهیم و تشویق کنیم رفتارهایی مانند لبخند زدن، رعایت نوبت، رعایت حریم و ... را می‌توان آموزش داد.
 او ادامه داد: وقتی ما یاد بگیریم که خوش‌رو باشیم، بی‌شک این خوش‌رویی روی خلق ما نیز تاثیر می‌گذارد، در حالی که چهره عبوس خلق ما را نیز عبوس می‌کند. این تغییر رفتارها نیازمند برنامه‌های بلند مدت تربیتی است، آنچه که بیش از همه می‌تواند روی خلق و خوی ما تاثیرگذار باشد و آن را بهبود بخشد.
 رییس هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران خاطرنشان کرد: تعلق افراد به هم در جامعه ما کمرنگ است، اما این را هم باید در نظر بگیریم که جامعه ما در غم‌ها و حوادث در کنار هم هستند، این موضوع جوابگوی خلق خوب در دراز مدت نیست تا بتوانیم فضاهای اجتماعی را تلطیف کنیم و
متاسفانه ما در روزمره گرفتار مشکلات خودمان هستیم و حتی ظاهری که می‌تواند روابط را در سطح روزمره شیرین‌تر و قابل‌ تحمل‌تر کند از هم دریغ می‌‌کنیم.

 

 تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی    


برچسب ها: نارضایتی از زندگی‌، میزان عصبانیت ایرانیان، کم‌حوصلگی‌ها، خوش‌برخوردی، تملق و چاپلوسی، کنترل خشم، نوع‌دوستی،

قانون به من این اجازه را داده که ...

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  


 
 

  قانون به من این اجازه را داده که ... 

 

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید 
 

 

 محمود صادقی، نماینده تهران گفت: بسیاری از رسانه‌های اصولگرا یا حامی رئیس قوه‌قضاییه تلاش کردند عذرخواهی من را پشیمانی از کاری که کردم و عدول از سوال و مواضعم جلوه دهند. در حالی که سؤالی که من در مورد حساب‌های بنام رییس‌قوه قضاییه داشتم در جریان است و پیگیری‌های من ادامه دارد. ایشان تعبیراتی در مورد من به کار برده‌ بود من هم خود را محق می‌دانستم که مقابله به‌مثل کنم. در یکی از سخنرانی‌هایم تعبیری از ایشان داشتم که بعدا احساس کردم تعبیر تندی بود. از آن تعبیر عذرخواهی کردم و به نظرم کار اخلاقی بود. البته ایشان تعبیر تندتری در مورد من و برخی نمایندگان مجلس به کار برد و ما را وابسته به بیگانگان دانسته‌ بود اما عذرخواهی هم نکرد. من کاملا ساختار قدرت را می‌شناسم اما خط قرمز‌های مرسوم را به رسمیت نمی‌شناسم. با توجه به اختیارات قانونی نماینده مجلس حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های موجود می‌کنم. ممکن است نتوانند عبور از خط قرمزهای مرسوم را تحمل کنند. به عنوان مثال شاید تاکنون کسی با صراحت در مورد رییس قوه قضاییه سوال نکرده‌ بود اما من پرسیدم. شاید تاکنون نماینده‌ای به خود این اجازه را نداده بود که با رئیس‌ قوه‌ای که به خود اجازه می‌دهد به نماینده مجلس توهین کند، مقابله کند. قانون به من این اجازه را داده که حرف‌هایی را بگویم که افراد عادی نمی‌توانند. ممکن است در این روند گاهی از برخی مرزهای مرسوم عبور کنم اما سعی کرده‌ام مرزهای اخلاقی را رعایت کنم. به دلیل پایبندی به مرزهای اخلاقی است که گاهی احساس می‌کنم نیاز به پوزش‌طلبی است. پرونده تحقیق و تفحص از حساب‌های قوه قضاییه ادامه دارد و ان‌شاء‌الله تا یکی دو سال آینده به نتیجه می‌رسد./ اعتماد

 

 تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی