از صفر تا بینهایت فاصله ...

از صفر تا بینهایت فاصله ...

«کسیکه از خدا شرم ندارد، ممکن-ست مرتکب هر جُرمی بشود» (امام حسن مجتبی"ع"). هر چه فاصله-ی «شَرم آدما از خدا» کمتر ، آدمیت او بیشتر ...
از صفر تا بینهایت فاصله ...

از صفر تا بینهایت فاصله ...

«کسیکه از خدا شرم ندارد، ممکن-ست مرتکب هر جُرمی بشود» (امام حسن مجتبی"ع"). هر چه فاصله-ی «شَرم آدما از خدا» کمتر ، آدمیت او بیشتر ...

دیگران کاشتند وُ ما خوردیم، ما بـــخـــوریـــم وُ دیـــگـــران بـــکارنــــد!!! ...

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  


 
 

  دیگران کاشتند وُ ما خوردیم، ما بـــخـــوریـــم وُ دیـــگـــران بـــکارنــــد!!! ... 

 

 

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید 

 

تصویر مرتبط

 

 

  به گزارش خبرگزاری ها، حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح اقتصادی و زیربنایی در خراسان رضوی، با تشکر از تلاش های وزیر جهاد کشاورزی و کشاورزان اظهارداشت: در این ایامی که به نام روزهای کارگر و معلم مزین است انصافاً باید دست همه کشاورزان را بوسید که برای خودکفایی کشور در مواد غذایی تلاش می‌کنند (((  دیگران کاشتند وُ ما خوردیم، ما بـــخـــوریـــم وُ دیـــگـــران بـــکارنــــد!!! ... _ تابحال که مسئولین مَردود شده، مصداق این شعر بوده وَ هستند ... _ عـبـــد عـا صـی ))).
 اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:
* اولین نکته مهمی که وجود دارد این است که امروز 123 طرح و پروژه در کشاورزی افتتاح می‌شود که ارزش آن را هم 313 میلیارد تومان با بیش از 9 میلیون یورو اعلام کردند
(((  مسئولین! بدترین آفت نظام ، این وعده-هایی-ست که اکثرش عملی نشده ... _ عـبـــد عـا صـی ))). نکته مهمّ دیگر این بود که تلاشی که وزارت کشاورزی و کشاوران برای سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌دهند که بسیار مهم است.
* یکی از راه حل‌های مشکل کم آبی صرفه‌جویی در آب در بخش کشاورزی است که مهم‌ترین قدم است. آقای حجتی اشاره کرد که در دولت یازدهم تا کنون 56 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است. کل زمین‌هایی که در همه دولت‌ها از اول انقلاب تا کنون به این سامانه مجهز شده است 110 هزار هکتار بوده است؛ یعنی در این چهارسال بیش از نصف آن انجام شده است
((( سیما را وادار کنید که فیلم همین موضوع را سَر ِ شب که همه خواب نیستند، بدون سانسور، چند روز پخش کند تا کمی دلمان خنک شود؛ البته فیلم قبلا از دولت امید وَ فیلم حال حاضر ... _ عـبـــد عـا صـی ))).
* مهم است که خدمات کشاورزان را نادیده نگیریم، اشکال ندارد خدمات دولت نادیده گرفته شود
((( آقای روحانی! این حرف در شأن شما نیست ... عدم اطلاع مردم از «خدمات این دولت» باعث ناامیدی مردم ، ریزش آراء ریاست جمهوری، وَ تسلط بدترین دولت ِ ممکن میشود ... _ عـبـــد عـا صـی )))؛ زیرا خدا در قیامت اجر آن را می‌دهد ولی این کار کشاورزان و بخش فعال مهندسی ما است که نباید نادیده گرفته شود. چنانکه آقای حجتی گفت اگر 28 هزار هکتار دیگر به آن اضافه کنیم قدم بسیار مهمی در مسئله صرفه جویی آب برداشته می‌شود.
 * برخی می‌گویند تعامل سازنده با دنیا خوب نیست. گفت سلیقه با «سین» است یا «صاد»؟ گفت سلیقه‌ها متفاوت است. بذری که ما در بعضی زمینه‌ها وارد می‌کنیم محصول ما را سه چهار برابر می‌کند؛ یعنی از همان زمین سه برابر برداشت می‌کنیم. اینکه مهندس فتاح می‌گوید در امداد کار می‌کنیم که مستمری بگیران ما سه چهار برابر بگیرند که کار ارزشمند و درست و واجبی است، یکی از راه‌ها این است که کشاورز عزیز ما بتواند از محصول خود دو سه برابر برداشت کنند.
* از کارآفرینان کشور و از همه آنهایی که به جایی اینکه پول خود را به سمت دلالی و کارهایی که برای رشد کشور مضر است، ببرند پول خود را صرف کارآفرینی ‌می‌کنند، تشکر می‌کنم. از همه سرمایه‌گذران، کارآفرینان و کسانی که در این کشور تلاش می کنند رشد و توسعه به کشور بیاید و برای جوانانمان اشتغال و برایمان افتخار بیاید و صادراتمان افزایش یابد، تشکر می‌کنم.
*
وقتی گفته می‌شود 50 میلیارد دلار واردات در کشور داشته‌ایم، خیلی ها گرفته می‌شوند و می‌گویند چرا اینقدر واردات زیاد است، اساس این حرف درست است که باید واردات را کنترل کنیم، اما اینکه 82 درصد از این واردات مربوط به کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای می‌شود، این یعنی تولید و یعنی همان کالای ایرانی.* وقتی از کالای ایرانی صحبت می‌کنیم، یعنی نه اینکه همه اجزای آن ایرانی است بلکه به هر حال کار نهایی در کشور انجام می‌شود، 82 درصد از 50 میلیارد دلار واردات؛ یعنی حدود 41 میلیارد دلارش مربوط به کالاهایی می‌شود که مربوط به تولید در کشور است، حتی پول‌هایی که برای خدمات نیز داده می‌شود، بخشی از آن در بخش علمی و تکنولوژی است که برای تولید مفید است.
*این نکته برای مردم ما دلگرم‌کننده است که فکر نکنند همه واردات کالاهای ساخته شده مصرفی است، اینکه وزیر صنعت گفت در ماه فروردین 15 درصد صادرات غیرنفتی ما افزایش یافته است یک خبر بسیار خوبی برای همه ما است؛ یعنی امسال سال تحرک، توسعه و حرکت است.
* بعضی‌ها همه‌اش به نکات منفی اشاره می‌کنند، صبح دلم می‌خواست برای افتتاح کارخانه شیشه فلوت بروم، اما هماهنگی‌ها انجام نشد و از مردم فریمان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم خدمت آنها برسیم.
* از همین جا از همه بانک‌هایی که در این زمینه کمک می‌کنند تشکر می‌‌کنم. در مورد بانک‌ها موقعی که خودم هم صحبت می‌کنم بیشتر نیمه خالی لیوان را می‌بینم و انتقاد مطرح می‌کنم، اما خدمات اینها را نباید فراموش کنیم، بانک‌ها در کشور ما ستون فقرات توسعه اقتصادی هستند، توسعه اقتصادی بدون بانک نمی‌توانیم داشته باشیم. جذب سرمایه خارجی و داخلی بدون بانک امکان‌پذیر نیست و امیدوارم با تلاش بانک‌ها و صندوق توسعه ملی این کارهای عظیمی را که بر دوش ما است انجام دهیم.
* برقی کردن راه ‌آهن مشهد-تهران یکی از پروژه‌های بسیار مهمّ است که مشکل مالی داشت. وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ای که پیش از سفر به خراسان رضوی داشتیم اعلام کرد که همه مراحل مالی این پروژه انجام شده و اقدامات اجرایی به زودی شروع می‌شود.
* راه آهن خاف به هرات هم بسیار مهم است که کشور را به کشور همسایه متصل می‌کند، امیدواریم این وعده‌هایی که نسبت به آزادراه و بزرگ‌راه و راه روستایی داده شده است تا پایان دولت اجرایی شود.
 

  تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.